A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Gminy Oleśnica





 Drukuj

Wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego (SOO.022)

Kogo dotyczy

Osoby fizyczne

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki. Wydaje się zaświadczenie wg ustalonego wzoru do czasu wydania nowego dowodu.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zaświadczenia

Opłaty

Zaświadczenie jest wolne od opłaty skarbowej.

Tryb odwoławczy

Zażalenie wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia (zażalenie składa się w Kancelarii Urzędu Gminy w pokoju Nr 1). Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

Podstawa prawna

Art. 42 ust. 1 ustawy z ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.) w związku z § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty.( Dz. U. Nr 112, poz.1182 z późn. zm.).
© 2025 Urząd Gminy Oleśnica
aplikacja: 1.10.004.022, baza: 1.8.6.4
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce